Thursday, February 17, 2011

Saya Mahu iPad Dari Blog MySuperKids

Salam.. oh sungguh lama skali daku mnuggu apakah syarat2 nk dpt iPad ini.. tp skarang ni waktu mengepamku wahai mommy Lyna.. takpela.. i-pad nya pasal postpone to lunch break la gamaknya
Saya ni seorang ibu yg sudah 1 thn 7 bulan memberi susu ibu sepenuhnya utk bayi tersayang.. dalam mencapai cita2 ke arah 2 thn full bf, saya lihat zara semakin hari semakin nakal. Tentu ada benda yg nak di buatnya.. pendek kata dia perlu ada sesuatu utk menarik perhatiannya, sesuatu yg baik utk perkembangan otak, sesuatu yang boleh meransang minda kecilnya..
Nak tahu apa.. tentu la iPad.. ini la satu2nya benda yg saya inginkan utk puteriku ayra zara. Saya lihat dia sudah terlalu muak nak melihat video barney, elmo atau apa saja yang di ulang berkali2, berhari2. Ini sajalah peluang utk zara membina kreativiti, menjana minda dgn flash card yg ada di iPad. Saya begitu butuh masa.. masa utk mgajar zara mnggunakan flash card cara tradisional.. Saya perlu byk masa utk sort susu zara, sediakan cloth diapers saya.. dan apa saja yg berkaitan dgn 'natural parenting'. Saya tahu, tentu tidak adil membiarkan anak kecil brmain iPad berseorangan tp mungkin dgn gadjet canggih yg dicipta ini.. At least kenakalan zara dpt di alihkan kepada benda2 yg berunsur pelajaran..
Tentu mommy Lyna faham kerana mommy Lyna juga seorang ibu.. oh waktu pam saya sudah semakin jauh.. saya akhiri dgn jutaan terima kasih krn sudi memberi pluang yang tidak pernah di beri dimana2 blog sebelum ini.. tengkiyu mommy Lyna.. :)
Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack


10 comments:

  1. Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack”

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..

    kne letak komen sendiri juga ke??

    saya folo blog ini..saya pun join gak

    ReplyDelete
  3. kalo letak kat komen lagi baguih, huhu

    ReplyDelete
  4. SALAM..
    TAHNIAH KERANA BERJAYA sudah 1 thn 7 bulan memberi susu ibu sepenuhnya ..

    SEMANGAT YANG TINGGI. MOGA BERJAYA..

    Jemput :ALL IN ONE
    FOLO SINI JUGE

    ReplyDelete
  5. (sayang mama aka hanum)saya terbayangkan cmana ye jadi kalo ikut ayat ni 'sediakan cloth diapers saya' heee..anyway sy kagum ngan ibu2 skng yg amat prihatin dgn penjagaan anak..tp bg pendapat saya antara cara terbaik utk mendidik anak ialah dgn sentiasa komunikasi ngan anak..tak perlukan alat canggih tp hanya dengan kasih sayang dan perhatian yg berterusan..

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Sangat hebat. Pahala yang diberikan tidak terkata:)
    Semoga anak tersebut mejadi insan yang sempurna

    ReplyDelete
  7. Sila ke contest saya yer.
    http://www.tetikusrusak.net/contest-birthday-party-paling-happening/

    ReplyDelete
  8. wah lama betul puan xupdate blog. Tertungu2 juga n3 baru :)

    ReplyDelete
  9. sampai cukup 2 tahun susukan anak? update la!

    mari kita sahut cabaran pertama http://mysuperkids.net/

    xoxo,
    http://lissalicious.com/

    ReplyDelete
  10. uwa...lissa sudah remind..

    sy baru berkesempatan nak pusing2 untuk bagi peringatan pada teammate...

    cabaran sudah bermula..tajuk kelahiran dan date line 8julai..

    -tutyrahiza-

    ReplyDelete